כניסה למערכת מאמרים

               אין חשבון עדיין?

רכב, הובלות ושינוע

השכרת מטוס - תעשיית מטוסי המנהלים תצמח ב-2012

  • PDF
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 

תעשיית מטוסי מהנהלים מצפה ל-2012 בכדי לציין את שנת הגידול הראשונה מאז המשבר הכלכלי, אך לא לכולם בתעשיה הדרך לשם תהיה קלה כל כך.

"התחזיות שלנו ל-2011 שכללו גידול משמעותי בהזמנות התבדו, על כן אנו מכוונים את התקוות שלנו ל-2012", אומר ג'נס הניג, סגן נשיא תחום תפעול בארגון יצרני מטוסי התעופה הכללית (General Aviation Manufacturers Association), קבוצה בין-לאומית היושבת בוושינגטון ועוקבת אחר התעופה הלא מסחרית.

ב-Honeywell International, יצרנית מנועי המטוסים, חושבים גם כן כי זמנים טובים עומדים להגיע. "אנו מאמינים כי 2011 תהיה נקודת השפל", אומר רוב ווילסון, נשיא יחידת התעופה העסקית של האניוול.
"הזמנת היחידות תגדל ל-3% עד 5% ב-2012, כאשר דגמים חדשים כמו הGulfstream 650 ארוך הטווח יכנסו לשירות", ציינה האניוול בסקירת התעופה העסקית השנתית שלה שפורסמה לאחרונה.
הביקוש למטוסי מנהלים צנח ב-2009, לאחר 5 שנים של צמיחה באספקה, כאשר חברות החלו לצמצם בהוצאות לאחר שהמשבר הכלכלי העולמי פרץ ב-2008 והאשראי המצומצם הקשה על רכישת המטוסים.
מכירת מטוסי המנהלים צנחה שוב ב-2010 וירדה ב-27% במחצית הראשונה של השנה, זאת לפי ארגון GAMA. השווקים הלא יציבים והידיעה שמצב הכלכלה עוד יכול להדרדר, השפיעו על הקונים.


"המדד הקלאסי למכירות מטוסי מנהלים, הוא רווחי תאגידים, אשר נמצאים ברמות שיא", אומר ריצ'ארד אבולעפיה, אנליסט תעופה מקבוצת Teal. "הבעיה היא שאנשים לא מתלהבים לבזבז כרגע".
מטוסים גדולים יותר, המשמשים חברות גדולות יותר ואנשים עשירים מאוד, הצליחו להמכר טוב יותר מאשר הקטנים, אשר הלקוחות הראשיים שלהם הם עסקים קטנים אשר נחלשו.

מכירות דגמי מטוסי המנהלים הגדולים צמחו ב-13% מ-2008 עד 2010, כאשר מכירות מטוסי המנהלים הקטנים צנחו ב-61% במהלך הזמן הזה, לפי מידע של איגוד היצרנים.
ככל שהמטוס גדול יותר, כך השוק חיובי יותר לגביו", אומר אדי פיאניאזק, מנהל בחברת יעוץ התעופה הגלובאלית – Ascend. "תחום המטוסים הקלים דורש צמיחה כלכלית יציבה יותר בכדי שתדחוף אותו קדימה".

"נפח היצור של המטוסים הפרטיים הוא גדול מדי ואני לא חושב שכולם ישרדו", אומר קנת ריקי, מנהל בפירמת ההשקעות הפרטית – Aviation Capital. "אני לא חושב שנפח הייצור הזה ישרוד 5 שנים מעכשיו".
צמיחה בהזמנות ועליה בביטולים, הובילו יצרני מטוסים קלים כמו: ססנה, הוקר ובומברדייה, לקצץ במשרות בארה"ב בשנים האחרונות. חברות המתמחות במטוסים קטנים יותר, יחוו קשיים בטווח הארוך ויעברו שינויים ארגוניים משמעותיים, אומר ריקי.

"אני חושב שיהיו מיזוגים ואיחודים בין חברות", אומר ריקי, "התוצאה הישירה תהיה הקטנה בנפח הייצור לענף התעופה העסקית, פחות אספקה ואני חושב שזה יוביל לצמיחה מחודשת".
לסיכום אומר אבולעפיה: "אם לא תהיה צמיחה מחודשת, משהו יהיה חייב לקרות. אם שתראו עליה או שמישהו חייב ללכת".

חברת Lynxjet מספקת שירותי טיסות פרטיות מישראל, טיסות מנהלים ושירותי השכרת מטוס לצרכים ויעדים מגוונים. לפרטים נוספים - צרו קשר עוד היום





עוד כתבות :

» שף בשמיים

חברת קייטרינג לונדונית, המתמחה בשירות למטוסים פרטיים, הכריזה לאחרונה על פרוייקט חדש בשם "שף בשמיים" ('Chef in the sky'). השירות החדש כולל שף אישי שיתלווה לטיסה הפרטית שיכין ויבשל ארוחות לנוסעים- תוך כדי הטיסה. שירות "שף בשמיים" כולל הן את הכנת הארוחות במטוס עצמו והן את התכנון הקפדני של התפריט, יחד עם הבישול וההגשה המדויקים- וכל זאת ע"פ דרישת הלקוח כמובן. לחילופין,...

» טרמניל ייעודי לטיסות מנהלים הוקם בשדה התעופה שרמטייבו במוסקבה

טרמינל ייעודי לטיסות מנהלים- טרמינל A, נפתח בחודש שעבר בשדה"ת שרמנטייבו במוסקבה (SVO).  הטרמינל, שמתופעל ע"י קבוצת AVIA,  הוא התוספת האחרונה לסדרה של טרמינלים חדשים שהוקמו בשדה והוא הראשון שמיועד באופן בלעדי . שאר הטרמינלים משמשים לטיסות מסחריות רגילות. פתיחת המתקן היחודי מסמל את סיומו של תהליך השיפוץ בשדה התעופה שרמנטייבו, שהחל בסוף שנות ה 90, וזאת כדי...

» ה-EBAA מבקש להקצות סלוטים גם לטיסה פרטית בשדות תעופה

ה-EBAA: הקצאת הסלוטים בשדות התעופה חייבת להתחשב בכל משתמשי המרחב האווירי ארגון התעופה העסקית האירופי (ה EBAA), הזהיר מפני הקלת ראש בבחירת המדדים לחלוקת הסלוטים (חלונות הזמנים המוגדרים לנחיתה והמראה של מטוסים בשדות תעופה) למטוסי התעופה העסקיתמר אלק ורנר, הנשיא הכללי ומנהל הקשרים העסקיים בחברת NetJets אירופה, אחת החברות הגדולות בארגון התעופה העסקית, אמר בנאומו...

» פיתוח חדשני - דלק ביולוגי למטוסים פרטיים

לראשונה - דלק ביולוגי במטוס פרטי לפי פרסום באתר NBAA, ב-18 ליוני האחרון, ביצע מטוס המנהלים Gulfstream G450, טיסה מוצלחת מניו ג'רזי לפריז. כל זה היה נשמע שגרתי לחלוטין אם לא היינו מציינים את הדבר הבא: המטוס הונע בחלקו על ידי ביופיול (דלק ביולוגי). לדברי רון ווייט, הטייס הבכיר של חברת האניוול (Honeywell), מבצעת הניסוי, לא היו לו חששות, מאחר ולפני הטיסה הטרנס-אטלנטית, הושלמה...