כניסה למערכת מאמרים

               אין חשבון עדיין?

אינטרנט ומחשבים

זיהוי רובוטים במשחקים מרובי-משתתפים

  • PDF
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 

מהו משחק מרובה-משתתפים?
משחק מרובה-משתתפים (הנכתב ע"י מתכנת פלאש למשל) הוא כל משחק בו משתתף יותר משחקן אחד בו-זמנית (לדוגמא: פוקר, שש בש ובינגו).
אפשר לחלק משחקים מרובי-משתתפים לשתי קבוצות: הקבוצה הראשונה מכילה משחקים בהם משתתפים שני שחקנים בלבד (לדוגמא: שחמט, שש בש ודמקה) והקבוצה השנייה מכילה משחקים בהם משתתפת קבוצת שחקנים (לדוגמא: פוקר ובינגו). במשחקים מרובי-משתתפים כל שחקן משחק נגד שחקנים אחרים שמחוברים גם כן למשחק ולא נגד מחשב.

 בעיית הרובוטים במשחקים מרובי-משתתפים
במשחקים מרובי-משתתפים בהם ניתן לשחק על כסף אמיתי (לדוגמא במשחק שש בש), קיים חשש אצל השחקנים שמא האתר בו הם משחקים מפעיל רובוטים שישחקו נגדם ויזכו בכספם. השחקן לא באמת יודע נגד מי הוא משחק, עקב האנונימיות הטבעית של האינטרנט. כל שחקן רואה רק את הכינוי של יריבו ולא יודע מה מסתתר אחריו - רובוט או שחקן לגיטימי.

איך לזהות רובוטים?
זיהוי רובוטים היא משימה לא קלה, במידה ואתר מסויים מפעיל רובוטים, הקושי בגילויים יהיה בהתאם לפרק הזמן שהושקע בפיתוחם. ככל שהרובוט יתנהג יותר כבן-אדם כך יהיה קשה יותר לזהותו.

מספר טכניקות לזיהוי רובוטים:
- בדיקה האם כמות השחקנים במשחק מרובה-משתתפים תואמת למדד אלקסה של האתר (מדד הבודק את נפח פעילות הגולשים באתר מסויים), ככל שכמות השחקנים בו-זמנית באתר מסויים גבוהה יותר ומדד אלקסה לא תואם מבחינה יחסית לכמות זו כך גדל הסיכוי שהשחקנים במשחק הם רובוטים.
- בדיקה האם השחקן היריב מתכתב בצ'אט ועונה לשאלות בצורה שהיא לא "תבניתית"
- בדיקת תחלופת השחקנים המחוברים למשחק בו-זמנית והאם יש שחקנים שמחוברים 24/7
- בדיקה האם באתר המשחק מופיעים פרטיו האישיים של מי שזכה בסכום גבוה למשל לאחר זכייה בטורניר
- בדיקה סטטיסטית של שחקנים, האם הם מתנהגים בדפוס מסויים כמו שהיה מצופה מרובוט וניסיון לזהות דפוס
 




עוד כתבות :

» שלבים בפיתוח משחק פלאש

שלב ראשון: איפיוןתהליך הפיתוח מתחיל בשלב האיפיון, בשלב זה נכתב מסמך ע"י הלקוח או ע"י , המכיל את הפונקציונאליות הדרושה וגם את שירטוטי החלונות השונים. ככל שהאיפיון יהיה מפורט יותר ולא יהיו בו חלקים חסרים, כך משך הזמן שיידרש לשלבי העבודה הבאים יהיה קצר יותר והמשחק יהיה בנוי בצורה טובה יותר שתאפשר לבצע עידכונים בעתיד בפשטות.שלב שני: עיצובבשלב זה המעצב מכין את...

» הכנת רובוט למשחק הדו-פרצופי בערוץ 2

בכל יום שישי בערב, יגאל שילון מנחה משחק טלוויזיוני בשם: . במשחק מוצגת תמונה של פרצוף המורכב מפרצופם של שני מפורסמים, משתתף עולה לשידור ובמידה וגילה מיהם שני המפורסמים - זוכה במכונית. ביום שישי האחרון שני המפורסמים היו: בוני גינצבורג ובר רפאלי. כדי להשתתף במשחק הטלוויזיוני צריך לשחק במשחק האינטרנטי באתר המשחקים של מאקו ולצבור את הניקוד הגבוה ביותר בכל השבוע....

» הכנת זחלן-רשת (Web Spider) בפלאש

מהו זחלן-רשת?זחלן-רשת הוא תוכנת מחשב שסורקת אתרי-אינטרנט בזה אחר זה ומבצעת פעולות המבוססות על התוכן הנמצא בדפי-האתרים. המעבר של זחלן-הרשת מאתר לאתר מבוצע ע"י זיהוי הקישורים החיצוניים (קישורים לאתרים אחרים) שנמצאים באתר הנוכחי שנסרק. לדוגמא, זחלן-הרשת מתחיל מכתובת של אתר אינטרנט ומבצע את הפעולות הבאות: קבלת קוד ה-HTML של העמוד הראשי באתר, ניתוח קוד ה-HTML, שליפת...

» פרוטוקולי-רשת בפלאש

מהו פרוטוקול?פרוטוקול הוא הגדרה של רצף אירועים המתרחשים בזה אחר זה כדי לבצע פעולות מסויימות. לדוגמא: כדי ששיחת טלפון תתקיים, צד אחד צריך לחייג והצד השני לענות. רק לאחר מכן שני הצדדים יוכלו לדבר בינהם. דוגמא אחרת לפרוטוקול-רשת באינטרנט: הפרוטוקול FTP (File Transfer Protocol) מגדיר איך קובץ יכול להישלח ממחשב אחד לאחר. הפרוטוקול מגדיר איך הקשר הראשוני נוצר, שמות הפקודות...

» מבוא לפיתוח משחקים מרובי-משתתפים

למה לפתח משחק מרובה-משתתפים?משחקים מרובי-משתתפים מורכבים יותר להכנה מאשר משחקים לשחקן אחד. בדרך כלל הסיכוי של משחק עם האפשרות לשחק נגד שחקנים אמיתים להצליח הוא גבוה יותר. לדוגמא: משחק  בפייסבוק אשר פותח ע"י חברת זינגה העוסקת בתחום  - לא היה מגיע למימדי הצלחה כאלו אם השחקנים האחרים לא היו אמיתיים. לפעמים אפשר להוסיף למשחק של שחקן אחד את האפשרות לשחק...

» פלטפורמה למשחקים של שני שחקנים

למה להשתמש בפלטפורמה?בשנתיים האחרונות פיתחתי פלטפורמה למשחקים של שני שחקנים עם משחק אחד לדוגמא (שפועל על גבי הפלטפורמה) - .היתרון בפיתוח פלטפורמה הוא שכעת ניתן לפתח משחקים אחרים בהם שני שחקנים משחקים אחד נגד השני (לדוגמא: שחמט ודמקה), ללא פיתוח מחדש של כל המערכת, אלא רק החלק הספיציפי של המשחק. כל יתר החלקים (כגון: ממשק הניהול, לובי, טורנירים וכדומה) נשארים...

» התקפת DDoS באמצעות פלאש

התקפת DDoS (Distributed Denial of Service) הינה התקפה המבוצעת ע"י מספר גדול של גורמים (לדוגמא: מחשבים שונים באינטרנט) על גורם מסויים אחד (לדוגמא: אתר אינטרנט).מטרת התקיפה היא לגרום להשבתת פעילות הגורם (לדוגמא: מניעה מאתר מסויים לתת שירות לגולשיו), בהמשך אפרט איך ניתן מקובץ בלתי-מזיק לכאורה ליצור התקפה מאסיבית על אתרי אינטרנט.התקפות DDoS מבוצעות ע"י ניצול המשאבים של הגורם...

» צפייה מרחוק בזמן-אמת במשתמשי אפליקציית פלאש

כשמפתחים אפליקציית (ע"י העסקת ) אפשר להוסיף את האפשרות שכל פעולה שהמשתמש מבצע באפליקציה תישלח למחשב אחר ובמחשב האחר הפעולה שהמשתמש ביצע תוצג. אפשר לבצע זאת בשתי דרכים שונות:האפשרות הראשונה היא לכתוב קוד שהוא ספיציפי לאפליקציה, לדוגמא כשהמשתמש מבצע פעולה מסויימת באפליקציה כמו לפתוח חלון חדש, תישלח למחשב אחר הודעה שהמשתמש פתח חלון חדש ואז המחשב האחר...

» בדיקת תהליך השידרוג האוטומטי של נגן הפלאש

כל מותאמת לפעול בגירסא מסויימת של נגן הפלאש, קיימות גירסאות שונות לנגן הפלאש כאשר האחרונה מבינהן בעת כתיבת מאמר זה הינה גירסא מספר 10.1, נגן הפלאש מותקן במחשב באמצעות התקנה ידנית מהאתר של אדובי או באמצעות אפליקצית פלאש שמופיעה באתר מסויים, במידה והגולש צופה בדף אינטרנט בו קיימת אפליקצית או משחק פלאש ולא מותקן במחשב נגן הפלאש, אז תופיע הודעה אשר תשאל את...

» בדיקת תהליך ההתקנה של אפליקציית AIR

מבוא הן אפליקציות שנכתבו בפלאש, פלקס או HTML ומותקנות על המחשב (כמו אפליקציות רגילות), אפליקציות AIR פועלות על גבי AIR Runtime, דבר המאפשר להן לפעול בכל מערכת הפעלה בה מותקן AIR Runtime. טכנולוגיית AIR מאפשרת לכל להפוך להיות מתכנת לשולחן העבודה ע"י כתיבת משחקים ואפליקציות בפלאש אשר יפעלו כתוכנות רגילות במחשב.התקנת אפליקציית AIR מבוצעת ע"י הורדת הקובץ ולחיצה כפולה...