כניסה למערכת מאמרים

               אין חשבון עדיין?

אינטרנט ומחשבים

מבוא לפיתוח משחקים מרובי-משתתפים

  • PDF
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 

למה לפתח משחק מרובה-משתתפים?
משחקים מרובי-משתתפים מורכבים יותר להכנה מאשר משחקים לשחקן אחד. בדרך כלל הסיכוי של משחק עם האפשרות לשחק נגד שחקנים אמיתים להצליח הוא גבוה יותר. לדוגמא: משחק פוקר בפייסבוק אשר פותח ע"י חברת זינגה העוסקת בתחום פיתוח אפליקציות לפייסבוק - לא היה מגיע למימדי הצלחה כאלו אם השחקנים האחרים לא היו אמיתיים. לפעמים אפשר להוסיף למשחק של שחקן אחד את האפשרות לשחק נגד שחקנים אחרים (לדוגמא: במשחק מירוץ מכוניות).

דוגמאות למשחקים מרובי-משתתפים
דוגמאות למשחקים מרובי-משתתפים בזמן-אמת: מירוץ מכוניות, כדורגל, כדורסל, טניס וכדורעף.
דוגמאות למשחקים מרובי-משתתפים מבוססי-תור: פוקר, שש בש, בינגו, שחמט ודמקה.

ההבדל בין משחקים מרובי-משתתפים בזמן-אמת למשחקים מרובי-משתתפים מבוססי-תור הוא שבמשחקים מבוססי-תור, בכל מצב במשחק ניתן לבצע פעולה מסויימת אחת ושום דבר אחר לא יתרחש במשחק כל עוד הפעולה לא התבצעה, בניגוד למשחקים בזמן-אמת בהם כל שחקן יכול לשחק ללא המתנה לתור של שחקן אחר.

תקשורת במשחקים מרובי-משתתפים
במשחק מרובה-משתתפים כל שחקן שולח נתונים לגבי הפעולות שביצע במשחק ומקבל נתונים לגבי הפעולות שהשחקנים האחרים במשחק ביצעו.

שיטות תקשורת:
- חיבור ישיר: בשיטה זו כל שחקן מעדכן את יתר השחקנים בפעולה שביצע בכך שהוא שולח הודעה לכל שחקן בנפרד.
- קבוצה: בשיטה זו כל שחקן מחובר למספר מסויים של שחקנים ולא לכולם. כל שחקן משמש גם כנתב כדי להעביר הודעות שלא מיועדות אליו.
- שרת: בשיטה זו כל השחקנים מחוברים אך ורק לשרת ולא לכל אחד מהם, השרת מקבל ושולח הודעות לשחקנים בהתאם למשחק.

אבטחת מידע במשחקים מרובי-משתתפים
על מנת לשמור על רמת אבטחה מידע גבוהה, כל פעולה שהשחקן מבצע צריכה להיבדק בצד-השרת בהתאם לחוקי המשחק והמצב הנוכחי של המשחק. שיטת התקשורת היחידה בה ניתן לממש זאת היא שיטת התקשורת המשלבת שרת. שיטות התקשורת האחרות לא מאובטחת מכיוון שבשיטת הקבוצה, שחקן שמשמש כנתב יכול לשנות את המהלך של שחקן אחר ובשיטת החיבור הישיר, הניצחון לא ודאי כי אין גורם אובייקטיבי (שרת) שיחליט מי ניצח.
 




עוד כתבות :

» שלבים בפיתוח משחק פלאש

שלב ראשון: איפיוןתהליך הפיתוח מתחיל בשלב האיפיון, בשלב זה נכתב מסמך ע"י הלקוח או ע"י , המכיל את הפונקציונאליות הדרושה וגם את שירטוטי החלונות השונים. ככל שהאיפיון יהיה מפורט יותר ולא יהיו בו חלקים חסרים, כך משך הזמן שיידרש לשלבי העבודה הבאים יהיה קצר יותר והמשחק יהיה בנוי בצורה טובה יותר שתאפשר לבצע עידכונים בעתיד בפשטות.שלב שני: עיצובבשלב זה המעצב מכין את...

» הכנת רובוט למשחק הדו-פרצופי בערוץ 2

בכל יום שישי בערב, יגאל שילון מנחה משחק טלוויזיוני בשם: . במשחק מוצגת תמונה של פרצוף המורכב מפרצופם של שני מפורסמים, משתתף עולה לשידור ובמידה וגילה מיהם שני המפורסמים - זוכה במכונית. ביום שישי האחרון שני המפורסמים היו: בוני גינצבורג ובר רפאלי. כדי להשתתף במשחק הטלוויזיוני צריך לשחק במשחק האינטרנטי באתר המשחקים של מאקו ולצבור את הניקוד הגבוה ביותר בכל השבוע....

» הכנת זחלן-רשת (Web Spider) בפלאש

מהו זחלן-רשת?זחלן-רשת הוא תוכנת מחשב שסורקת אתרי-אינטרנט בזה אחר זה ומבצעת פעולות המבוססות על התוכן הנמצא בדפי-האתרים. המעבר של זחלן-הרשת מאתר לאתר מבוצע ע"י זיהוי הקישורים החיצוניים (קישורים לאתרים אחרים) שנמצאים באתר הנוכחי שנסרק. לדוגמא, זחלן-הרשת מתחיל מכתובת של אתר אינטרנט ומבצע את הפעולות הבאות: קבלת קוד ה-HTML של העמוד הראשי באתר, ניתוח קוד ה-HTML, שליפת...

» פרוטוקולי-רשת בפלאש

מהו פרוטוקול?פרוטוקול הוא הגדרה של רצף אירועים המתרחשים בזה אחר זה כדי לבצע פעולות מסויימות. לדוגמא: כדי ששיחת טלפון תתקיים, צד אחד צריך לחייג והצד השני לענות. רק לאחר מכן שני הצדדים יוכלו לדבר בינהם. דוגמא אחרת לפרוטוקול-רשת באינטרנט: הפרוטוקול FTP (File Transfer Protocol) מגדיר איך קובץ יכול להישלח ממחשב אחד לאחר. הפרוטוקול מגדיר איך הקשר הראשוני נוצר, שמות הפקודות...

» זיהוי רובוטים במשחקים מרובי-משתתפים

מהו משחק מרובה-משתתפים?משחק מרובה-משתתפים (הנכתב ע"י  למשל) הוא כל משחק בו משתתף יותר משחקן אחד בו-זמנית (לדוגמא: , שש בש ובינגו).אפשר לחלק משחקים מרובי-משתתפים לשתי קבוצות: הקבוצה הראשונה מכילה משחקים בהם משתתפים שני שחקנים בלבד (לדוגמא: שחמט, שש בש ודמקה) והקבוצה השנייה מכילה משחקים בהם משתתפת קבוצת שחקנים (לדוגמא: פוקר ובינגו). במשחקים מרובי-משתתפים כל...

» פלטפורמה למשחקים של שני שחקנים

למה להשתמש בפלטפורמה?בשנתיים האחרונות פיתחתי פלטפורמה למשחקים של שני שחקנים עם משחק אחד לדוגמא (שפועל על גבי הפלטפורמה) - .היתרון בפיתוח פלטפורמה הוא שכעת ניתן לפתח משחקים אחרים בהם שני שחקנים משחקים אחד נגד השני (לדוגמא: שחמט ודמקה), ללא פיתוח מחדש של כל המערכת, אלא רק החלק הספיציפי של המשחק. כל יתר החלקים (כגון: ממשק הניהול, לובי, טורנירים וכדומה) נשארים...

» התקפת DDoS באמצעות פלאש

התקפת DDoS (Distributed Denial of Service) הינה התקפה המבוצעת ע"י מספר גדול של גורמים (לדוגמא: מחשבים שונים באינטרנט) על גורם מסויים אחד (לדוגמא: אתר אינטרנט).מטרת התקיפה היא לגרום להשבתת פעילות הגורם (לדוגמא: מניעה מאתר מסויים לתת שירות לגולשיו), בהמשך אפרט איך ניתן מקובץ בלתי-מזיק לכאורה ליצור התקפה מאסיבית על אתרי אינטרנט.התקפות DDoS מבוצעות ע"י ניצול המשאבים של הגורם...

» צפייה מרחוק בזמן-אמת במשתמשי אפליקציית פלאש

כשמפתחים אפליקציית (ע"י העסקת ) אפשר להוסיף את האפשרות שכל פעולה שהמשתמש מבצע באפליקציה תישלח למחשב אחר ובמחשב האחר הפעולה שהמשתמש ביצע תוצג. אפשר לבצע זאת בשתי דרכים שונות:האפשרות הראשונה היא לכתוב קוד שהוא ספיציפי לאפליקציה, לדוגמא כשהמשתמש מבצע פעולה מסויימת באפליקציה כמו לפתוח חלון חדש, תישלח למחשב אחר הודעה שהמשתמש פתח חלון חדש ואז המחשב האחר...

» בדיקת תהליך השידרוג האוטומטי של נגן הפלאש

כל מותאמת לפעול בגירסא מסויימת של נגן הפלאש, קיימות גירסאות שונות לנגן הפלאש כאשר האחרונה מבינהן בעת כתיבת מאמר זה הינה גירסא מספר 10.1, נגן הפלאש מותקן במחשב באמצעות התקנה ידנית מהאתר של אדובי או באמצעות אפליקצית פלאש שמופיעה באתר מסויים, במידה והגולש צופה בדף אינטרנט בו קיימת אפליקצית או משחק פלאש ולא מותקן במחשב נגן הפלאש, אז תופיע הודעה אשר תשאל את...

» בדיקת תהליך ההתקנה של אפליקציית AIR

מבוא הן אפליקציות שנכתבו בפלאש, פלקס או HTML ומותקנות על המחשב (כמו אפליקציות רגילות), אפליקציות AIR פועלות על גבי AIR Runtime, דבר המאפשר להן לפעול בכל מערכת הפעלה בה מותקן AIR Runtime. טכנולוגיית AIR מאפשרת לכל להפוך להיות מתכנת לשולחן העבודה ע"י כתיבת משחקים ואפליקציות בפלאש אשר יפעלו כתוכנות רגילות במחשב.התקנת אפליקציית AIR מבוצעת ע"י הורדת הקובץ ולחיצה כפולה...